いらっしゃいませ :)

いらっしゃいませ。 :)
good looking blogworms
Sila tinggalkan link anda di chatbox, ya? Terima Kasih. :)

Friday, November 26, 2010

KENA-NGAN KAMI (Bab 5)


Bab 5 : ‘SURPRISE!’

Mone masuk ke kamar dan teruk dimarahi oleh Yan. Dia melihat keadaan Zaty dan cuba untuk memujuknya. Akan tetapi, pada saat yang genting, pundi kencingnya pula penuh dan keinginan untuk ke tandas amat tinggi. Pada masa itu, ahli-ahli F5 mengambil kesempatan masuk ke dalam kamar. Mereka semua mengelilingi Zaty dan membuat muka tak puas hati. Leelee pergi memanggil Mone di tandas dengan nada marah kerana Mone mengambil masa yang lama. Tiba-tiba, Shekin masuk ke tandas dan mengucapkan selamat kepada Mone. Nasib ahli-ahli F5 agak baik kerana Mone tidak mendengar ucapan tersebut. Leelee kemudiannya menyuruh Shekin masuk ke dalam kamar untuk menyambut hari lahir Mone bersama-sama. Dia terpaksa menahan air kecilnya kerana disuruh ke kamar. Apabila Mone keluar dari tandas, Leelee terus menarik telinga Mone sambil marah-marah.

Sampai di kamar, dia tersenyum melihat ahli-ahli kamar berkumpul. Dia bagaikan sudah menghidu rancangan mereka. Mereka semua memarahi Mone tetapi dia masih tersengih-sengih. Zaty menangis dan Mone duduk di hadapannya. Mereka semua mendengar percakapan Mone dan Zaty. Mereka semua diam seketika.

“Mone, sebenarnya kami menangis sebab . . . Yan,hang sambung la, ”Zaty tidak dapat meneruskan kata-katanya.

“Laa. Hang la cerita.”

“Sebab . . .”

“ ‘Happy birthday’,” sambung Pika.

Mereka semua menyanyikan lagu Selamat Hari Lahir versi bahasa Inggeris kepada Mone. Yan dan Syaza menabur bedak ke atas kepala Mone. Bukan itu sahaja,mereka juga memukulnya dengan bantal. Sekali lagi lagu Selamat Hari Lahir dinyanyikan oleh mereka.

“Happy birthday to you,”

“Happy birthday to you,”

“Happy birthday to . . . Mo . . . ne~, ”

“happy birthday to you !”

Mereka bertepuk tangan meraikan hari lahir Mone. Mereka bersalam-salaman sementara Pika dan Cikyu melakukan perkara yang tak senonoh kepada Mone.

“Minta maaf Mone. Hang dah tak suci, ”ucap Cikyu ketika bersalam dengan Mone. Mereka satu kamar ketawa dan gembira menyambut hari lahir Mone. Mungkin hari itu merupakan salah satu daripada hari-hari indah mereka semua.

TAMMAT

Huhh, dah tamat pun. merapukan cerita ni? Hahaha. Leelee memang tak reti buat cerita pun. ;D

0 kelopak bunga.: