いらっしゃいませ :)

いらっしゃいませ。 :)
good looking blogworms
Sila tinggalkan link anda di chatbox, ya? Terima Kasih. :)

Monday, May 10, 2010

Cita-cita Budak Sekolah Rendah.

Wahhh~Semua orang pasti mengalami zaman sekolah rendah kan?Jangan nak tipu kalau cakap tak pernah masuk sekolah rendah.Pengalaman semasa sekolah rendah memang tak dapat dilupakan.Semasa darjah satu,cikgu ajar ABC,kenal nombor.Kalau tak buat kerja sekolah,kena denda.Hahaha.Masa rehat,bawa bekal,makan bawah pokok.Ada juga yang main tiang-tiang sementara tunggu masuk kelas.

Dalam kelas Bahasa Melayu mahupun Bahasa Inggeris,pasti cikgu akan suruh murid-murid mengarang sebuah karang tentang diri masing-masing.Isi yang paling penting selalunya ialah CITA-CITA.Semua akan menulis tentang cita-cita.Antara cita-cita yang popular dalam kalangan pelajar sekolah rendah ialah ;


1.Polis.


2.Doktor



3.Askar/Tentera.


4.Cikgu.



5.Peguam.


Masa darjah satu,Leelee bercita-cita nak jadi seorang cikgu sebab nak jadi macam Mak.Tapi bila dah besar.macam-maca sudah tahu.Jadi,cita-cita pun bertukar.Hahaha.Cita-cita anda masa sekolah rendah dulu macam mana?Kongsi la sikit.Heee~ ((;


P/S : Cita-cita yang di atas,Leelee ambil dari kebanyakan kawan-kawan.Masa sekolah rendah,banyak juga ambil biodata kawan-kawan.Hohoho~Hasil dari itu,dapat juga buat entri.

17 kelopak bunga.:

Faizal Fredley said...

saya nak jadi cikgu..tapi sekarang dah berubah nak jg engineer lak..hehe

joegrimjow said...

cita2 jadi polis tu cukup muliajaga keselamatan org awam
;)

princeduyong said...

dulu mase kecik ingat nak jadi otromen...

Hafiz Ismi said...

cita2 saya nk jd manusia berguna.. =p

koru said...

masa sekolah rendah cita2 koru..nak kawin ngn cikgu maths....(!!O___O)

Alynn Notnot said...

hbs tu cita2 skrg ni nak jadi ape pulak?

Leelee said...

@encik faizal ; samalah kita.hoho.

@encik joe ; btol tuh.

@encik hafiz ; bagus tuu.

@encik koru ; koru byk mengarut kot.hehe.

@cik lynn ; engineer kot.tak tau lahh.haha.

koru said...

haha,cikgu tu paling koru sayang sampai koru pindah sekolah..=)

engineer eh!!ganbatein!

Leelee said...

@encik koru ; waaa.mesti cikgu tu baik gila.tak pon paling cantek dalam sekolah tu.haha.

Colourful life said...

polis...tapi sekarng tak da kena mengna gan polis kot..erm blajr civil eng

Leelee said...

@CL ; dulu tak tau apa-apa lagi.Bila dah besar sikit,baru la nampak yang bidang pekerjaan tu luas. ((; kan kan kan??

miss hav0c said...

satu lg patut taruk, cikgu muzik sbb dulu suke men rekorder

shey said...

na jd doktor :)

jane said...

no 5 tu sesuatu
hahaha

EDDY DY said...

aku plak nak jadi pakar bahasa kononnya dulu la...tpi hampeh BM pun x pass..nak jdi pakar aper la....

Leelee said...

pakar temberang boleh?
haha.
;))

Anonymous said...

cita2 aku ms sek rendah dulu mengumpul setem.tp bila dah besar baru aku tau perbezaan antara cita2 dan hobi.uhu..