いらっしゃいませ :)

いらっしゃいませ。 :)
good looking blogworms
Sila tinggalkan link anda di chatbox, ya? Terima Kasih. :)

Tuesday, June 10, 2014

Dah Tua Pun Main Barbie?!

"Eh Yana, kau nak masuk Toys R Us tak? Mana tau ada Doraemon."

"Haa, nak nak. Jom," balasku menerima ajakan Wan NurHidayah binti Wan Mohd Razali.

Kami berdua masuk ke dalam kedai tersebut, mencari-cari Doraemon. Malangnya tidak ada. Kebanyakannya dari animasi barat.

"Manaa, takdak pun Doraemon, kartun omputih ja aja ni," keluh ku.

"Tu Pororo, bukan omputih tu," kata Hidayah sambil menunjukkan patung Pororo yang berada di atas rak, bahagian paling atas.

Begitu teruja sekali aku melihat alat mainan di situ. Kereta control, helicopter control, wah seronoknya! Dalam kedai tersebut, hanya aku yang kelihatan begitu teruja di bandingkan kanak-kanak yang ada di situ. Tiba di satu sudut anak patung Barbie. Aku merenung dalam-dalam setiap Barbie doll itu, mencari-cari Barbie doll Fashionista.

"Kau nak beli ke? Yang ni comel." 

"Haa, aku cari Barbie Fashionista tu. Tangan dia buleh buat macam-macam. Buat jadi model lukisan aku. Aku nak jadi pelukis komik pulak. Huhuhu," balasku.




Ada 3 Barbie Fashionista yang menarik minat aku. Aku bersama Hidayah membandingkan ketiga-tiga anak patung keras tersebut. Sedang asyik kami memilih-milih, dengan tiba-tiba aku berasa ada satu pandangan tajam. Dari awal aku sudah perasan ada mata yang memandang. Ada beberapa kanak-kanak di situ memandang kami dengan pandangan aneh.

Pandangan mereka seperti sedang bermonolog dalaman. Antaranya ;

"Eh, dah besar pun main patung Barbie?"

"Ish, macam budak-budak. Aku yang budak ni pun tak se'excited' macam tu."

" Eee, memalukan orang tua yang lain betul."

"Bestnya dah besar, boleh beli Barbie dengan duit sendiri."

"Terencat akal apa?"

Aku membalas pandangan mereka dengan senyuman lalu menyambung keasyikan memilih patung Barbie yang bagus. Pulang ke rumah, aku menyesal membeli Barbie sebagai model lukisan kerana lukisan aku kelihatan pelik. Badannya yang tidak normal!

*Tapi warna merah aku suka pulak.

0 kelopak bunga.: