いらっしゃいませ :)

いらっしゃいませ。 :)
good looking blogworms
Sila tinggalkan link anda di chatbox, ya? Terima Kasih. :)

Tuesday, July 9, 2013

Lapar

Assalamualaikum~
Wajib berkulat
Pada setiap hujung minggu, salah satu yang telah menjadi rutin harian aku ialah lapar. Tambah pula bukan jenis aku suka menyimpan stok makanan ringan kerana aku tidak berapa suka makanan ringan. Sudah banyak kali terjadinya kes yang mana makanan yang aku beli dari awal semester tidak akan aku sentuh melainkan sudah habis semester. Hal ini kerana jika makanan tersebut masih berkeadaan baik(belum tamat tempoh), akan aku berikan kepada makcik aku. Roti yang aku beli pula, wajib berkulat dek langsung tak dimakan ataupun tak habis dimakan. Oleh itu, aku sanggup berlapar demi tidak membazir.

Sedang aku berlapar, tiba-tiba ada satu mesej masuk. Aku terus mencapai telefon bimbitku dengan cepat. Siapa tahu kalau 'orang spesial' yang hantar mesej tersebut. Rupa-rupanya bukan, isteri kepada kawan ayah aku atau lebih dikenali sebagai Maktam yang menghantar mesej tersebut. Mesej kami adalah seperti di bawah :

"Dok buat apa? Adik hang balik U dah ka? Maktam mesej tak balas pun."

"Dia masuk bulan 9. Dok main game kot dia."

"Oi lama lagi la. Nak tanya dia, musim durian ni. Tak mau buat durian crepe ka?"

Chuppp, tidak aku mahu sambung lagi mesej kami. Cukup sampai di situ kerana mesej terakhir yang aku tulis di atas merupakan kunci utama untuk entri kali ini. Aku yang berada jauh beratus kilometer dari rumah ditanya tentang adik aku yang berada di rumah. Bukan itu sahaja, soalan yang nak ditanya kepada adik aku dibocorkan kepada aku pula. Tidak mengapa jika soalannya tidak berkaitan dengan makanan ataupun berkaitan dengan makanan tetapi makanan itu tidak sedap. Tetapi, itu durian crepe. Durian yang sangat sedap. Semakin terbayang-bayang durian crepe di fikiran aku, semakin aku bertambah lapar. Sepertinya air liur dah boleh jatuh.

Oh, setiap kali aku berlapar pasti ada yang akan membuat aku bertambah lapar, lapar dan lapar. Tak kurang juga Facebook, Twitter dan juga 'blogwalking'. Ter'blogwalking' pula blog yang sememangnya updatenya tentang makanan contohnya blog Cik Yuyu. Sedapnya dia masak. T-T

PS : Eh esok puasa. Selamat menyambut Ramadhan :D

2 kelopak bunga.:

Cik YuYu said...

Sori dear buat dia lapaq pulak... hehe ... kalau lah yuyu boleh pos bg dia rasa sikit kan bguih ... :D

Cik YuYu said...

Eh lupa nak habaq, selamat bpuasa, esok kalau blogwalking mmg dlm keadaan lapaq lah, pastu nanti kalo yuyu bkak blog sdiri, yuyu sdiri kecoq ayaq lioq ... haha :P