いらっしゃいませ :)

いらっしゃいませ。 :)
good looking blogworms
Sila tinggalkan link anda di chatbox, ya? Terima Kasih. :)

Saturday, April 24, 2010

Dah Kuno Eh?


Dulu-dulu,baju kurung tu dah kira biasa saja kita tengok apabila dipakai semasa pergi ke mana-mana.Tak kira lah bersiar-siar mahupun pergi ke kompleks beli-belah.Anak muda pun senang kita lihat mereka memakainya.Tapi sekarang,lain jadinya.Baju kurung selalunya kita dapat lihat pada majlis kenduri serta perayaan.

Kalau kita pakai baju ini,kawan-kawan mungkin akan kata "ish,tak dak klas la pakai baju kurung.Macam orang tua saja".Kadang-kadang nak pakai baju itu pun naik segan.Nanti orang usha pelik pulak.'Macam orang asli masuk pekan' saja.Kalau dah macam tu,boleh naik dosa kot.Sebab dah tarik perhatian ramai.Betul tak?HUHUHU.Kalau kita pakai baju kurung ni bukan nampak kuno,tak ada kelas,tapi nampak SOPAN!Haishh~

14 kelopak bunga.:

miss hav0c said...

baju kurung bila pakai nmpk mcm pompuan kah? *soalan apakah*

Leelee said...

ya lah.
pempuan melayu yang sopan~
hehe.

SheY PuLL said...

huhuh sy suke pempuan melayu
ngan cina paki baju kurung..

Leelee said...

ada kah cina pakai bju kurung?

luqman said...

ada2... aku tlg jwb... Haha... Jaslyn

Leelee said...

oi,Jaslyn tu siam lah.
haish.

luqman said...

Oiii... mama die siam, dady die cine... Dalam ic die cine...

Leelee said...

yala2.
siam gak tu.
haish~

luqman said...

haha.. yo la yo la...
ciam+cina...

Leelee said...

yala.
haish.
hg laa~
=__="

SheY PuLL said...

ade lah..cina pun pakai baju kurung..:)

Leelee said...

oh,tyme ada majlis yang memerlukan pakai baju tu ja kot,depa pakai.
hehe.

MissNafa said...

sekarang baju kurung tue, kalau kite pakai orang memang akan andang pelik. even if kite pergi kuliah. apela, kan elok pakai baju kurung.. the poor thing is, pergi kenduri pon orang xpakai baju kurung da. pakai jeans ngan tshirt je.. hilang identiti dah :(

Leelee said...

tu lah.
lama2 pupus jgk baju kurung tuh.
kalo dh xdak sapa2 reti buat,mmg harga mahal la nnt.
hari raya pon dh xdak org nak pakai apa. . .
aiyaaa~